Menu

Vossenjacht 08-01-2023

Na een zwaar avondje Vrienden Van Amstel Live toch maar de MTB gepakt om richting Wateringen te fietsen. Ja u leest het toch goed een echte Wateringer is naar Naaldwijk verhuist. Dus in plaats van de gebruikelijke kleine kilometer naar de club nu 8 kilometer met wind in de rug naar Wateringen. Bij start grapte ik nog tegen een fiets maat dat ik eigenlijk me Joker had moeten inzetten omdat er wel heel weinig deelnemers voor de MTB waren.
Toer 1/MTB vertrekt en Marcel wijst ons weer de weg naar de 1ste pijl. Iedereen zenuwachtig zijn plekje bepalen totdat na een paar honderd meter de 1ste emmer al fietsend voorbij kwam en de fietsende Pinguïn al een aardig uitgerekt peloton van de Toer 1 /MTB maakte. Zwethbrug op en daarna gelijk rechts richting de Lotsweg met volle bak tegenwind richting Schipluiden. Hier kwam ik achter de kopgroep terecht en vormde we een geoliede machine met Peter van Os jr. en Jeroen v.d. Valk. We bleven lekker ronddraaien totdat we in Schipluiden terecht kwamen en er dwars doorheen reden en uitkwamen op de Gaagweg. Weer dat hele stuk tegenwind richting Maasland zeiden we tegen elkaar, maar vol goede moed lekker ronddraaien en al gauw mochten we rechtsaf de Kwakelweg op en we al gauw de mannen voor ons door het weiland zagen rijden. Wij met ze drieën het bruggetje over en het oude kerken pad op en tempo blijven houden, hekje over en al 2 man met lekke banden passeren. Jeroen kon het helaas niet bijbenen dus ik met Peet door Maasland uitkomen bij het Zonnetje. Hier zagen we een pijl richting de parallel weg van de A20 staan ik grapte nog tegen Peet let op straks moeten we rechts hier naar beneden die tunnel onder door. Maar wij goed kijken en geen pijl zien, Jeroen vocht zich weer terug en kon weer aanhaken. Toen we bijna de paralelweg hadden uitgereden kwam er een groepje van 7a8 man terugrijden dat er verderop geen pijlen meer stonden! Wij omkeren en zo vormde we een groepje van circa 12 man op de terugweg op zoek naar DE PIJL.

Op de paralelweg waren we niet de enigste die de pijl niet hadden gezien want er kwamen hordes vossenjagers onze kant uit. Wij de brug over en daar stond de pijl, hoe hebben we deze over het hoofd gezien? Wij gauw de kaartjes in de emmer gegooid en volle bak door Maassluis langs het spoor richting de Schenkeldijk. We gingen het spoor over en gelijk moesten we linksaf aan de andere kant langs het spoor over het fietspad, hier ging het tempo met de wind in de rug al lekker omhoog richting de 40 km per uur. Al snel reden we de korte kruisweg op en werden we door de Maasdijk geleid. Onder de Maasdijk door en over honderdland richting de tunnel bij het blauwe hek en naar de snelbinder daar goed kijken of er geen emmer ergens onder de snelbinder stond en weer door richting de bruidsbogerd. Lange broekweg op naar de Wollebrand waar we langs het Parcours van WWV vlogen en uiteindelijk uitkwamen op de Hoge Beer.  Hier gingen we de Kippestraat op en door de Grutto reden we Lange Wateringkade op waarna we rechtsaf de Bovendijk op reden. We werden het terrein van Van Velthoven transport op gestuurd waar Menno stond met een emmer en we weer door moesten. Ik wilde eigenlijk al keren en me kaartje in de rest emmer gooien maar gelukkig zei iemand uit het peloton dat ik toch maar door moest rijden. Ruud Zwinkels speerde over de Bovendijk weg en iedereen ging er als een jager achteraan, bij het zwembad aangekomen zagen we al gauw een emmer staan, kaartje erin en weer terug de Bovendijk op. Hier had de rest een aardige voorsprong maar Johan Hagen gaf er ook nog een klap op zodat het allemaal weer samenkwam. Op de Bovendijk terug wist iedereen wel dat we weer naar Velthoven moesten maar kozen de meeste de linker kant van de vrachtwagen en ik volgde richting Menno waarna we al snel de vos zagen staan.

Bedankt voor het uitzetten van deze mooie rit!

Jeroen en Peet bedankt, Peet volgende week weer in jouw wiel?